Tuesday, September 15, 2009

SALAM AIDILFITRI

Alhamdulillah kita telah hampir berjaya menamatkan bulan Ramadhan yang penuh berkat tahun ini. Di kesempatan ini saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua Francaisi, Perunding, Pelanggan Wasiyyah Shoppe dan semua umat Islam di seluruh Malaysia yang mengenali saya dan Wasiyyah Shoppe.
Mungkin di sepanjang perkenalan kita, ada antara kata-kata atau tindakan yang saya ambil menyinggung perasaan kalian, sepuluh jari saya susunkan sebagai tanda permohonan maaf yang ikhlas jauh dari sudut hati. Saya akur kepada hakikat bahawa sebagai manusia saya banyak melakukan kesilapan dan saya akui kelemahan ini. Semoga saya dimaafkan.
Raya tahun ini saya akan menyambutnya di Kuala Lumpur terlebih dahulu. Selepas melawat bapa saudara, ibu saudara dan pusara ayah, barulah saya akan berangkat pulang ke kampung isteri di Labis, Segamat. Mungkin pada raya ketiga baru saya akan ke kampung kelahiran saya di Kluang untuk bertemu nenek-nenek ( saya ada 4 nenek!), ibu-ibu saudara dan bapa-bapa saudara yang keseluruhannya lebih kurang 30 orang ( plus minus!) serta bertemu sepupu-sepupu yang saya anggarkan dalam lebih kurang 40 orang lagi. Bayangkan berapa banyak duit raya yang saya kena keluar!
Walau apapun saya seronok kerana inilah satu-satunya peluang dalam setahun saya dapat beramah-mesra dengan ahli keluarga saya, maklumlah kesibukan tugas selalu membataskan kita dari bertemu dengan mereka.
Kepada semua umat Islam di Malaysia, saya ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI minal aidil wal faidzin. Hati-hati di jalanraya semasa pulang ke kampung. Kepada francaisi dan perunding Wasiyyah Shoppe. berehat dan berseronoklah secukupnya sepanjang cuti hari raya ini. Selepas ini masih ada banyak tanggungjawab yang perlu kita laksanakan. Semoga Allah SWT terus memberikan kita kekuatan untuk meneruskan perjuangan ini, Amin.